מוות תלמיד כתוצאה מאירוע מוחי- האם מכוסה בפוליסת תאונות תלמידים?

כידוע מבוטחים כל תלמידי ישראל, אשר חל עליהם חוק חינוך חובה, בביטוח "תאונות תלמידים". ביטוח זה מכסה את פציעות התלמידים במשך 24 שעות ביממה בכל מקום שהוא, עקב אירוע תאונתי. אירוע תאונתי מוגדר בפוליסה כ"אירוע פיזי, חיצוני, גלוי לעין, בלתי צפוי, הגורם להיזק גופני".

ביום 11.10.12 נערכו בבית הספר ע"ש אילן רמון בהוד השרון ריצות תחרותיות למרחק 60 מ'. בריצות אלו השתתפו נערים כבני 16. באחת הריצות איבד אחד התלמידים את הכרתו והתמוטט. הוא הובהל באמבולנס לבי"ח מאיר בכפר סבא, ומשם לבי"ח בילינסון בפתח תקוה. בבית החולים אובחן אצלו דימום תוך מוחי מפושט, עקב התפרצות מפרצת (מפרצת היא מעין קישורית דם בתוך המוח שקיימת אצל אחוז קטן ונמוך מאוד של אנשים מלידה ומהווה גורם סיכון גדול ולא מודע אצל מרבית החולים, להתפרצות ודימום תוך מוחי). התלמיד אושפז במחלקת טיפול נמרץ כשהוא בתרדמה עמוקה וביום 13.10.12 נפטר.

על פי פוליסת הביטוח, הפיצוי בגין מות תלמיד עקב אירוע תאונתי מסתכמת בכ-140,000 ש"ח. סכום זה הינו סטנדרטי ומוסכם על פי תנאי הפוליסה. הורי המנוח פנו לחברת הביטוח "כלל" בדרישה לקבלת הפיצוי לפי תנאי הפוליסה. דרישתם נדחתה בטענה כי מדובר בתחלואה טבעית שאיננה "אירוע תאונתי". על רקע זה הוגשה התביעה לבימ"ש השלום בתל אביב.

הורי המנוח יוצגו בבית המשפט ע"י עו"ד לתאונות תלמידים ממשרדנו. התובעים טענו שהמפרצת במוחו של המנוח התפרצה עקב מאמץ גופני חריג ויחיד במינו שהתבטא בריצות קצרות ומאומצות. אלמלא הריצות יכול היה המנוח לחיות עוד שנים רבות מבלי שהמפרצת תתפרץ, ולכן מדובר באירוע "תאונתי" כהגדרת פוליסת הביטוח. כתמיכה בטענה זו הציגו התובעים חוו"ד רפואיות של שני מומחים רפואיים, בתחום הנוירוכירורגי אשר הסביר מה היא מפרצת וכי במקרה הספציפי אלמלא המאמץ הגופני היא לא היתה מתפרצת, ובתחום פיזיולוגית המאמץ אשר הסבירה שריצות מאומצות במקצים חוזרים ל 60 מ' מהוות מאמץ קיצוני שמעלה את מדדי הגוף באופן פתאומי וקיצוני, וגרם להתפרצות המפרצת במקרה זה.

בסופו של דבר, לאחר מספר דיונים מקדמיים בבית המשפט, שוכנעה חב' הביטוח בהמלצת בית המשפט לשלם להורי התלמיד המנוח את מלוא סכום הפיצוי המגיע, והתביעה הסתימה בהסכם פשרה כולל בסך 180,000 ש"ח.

עו"ד אריאל פרויליך שייצג את התובעים בתביעת נזיקין זו, הסביר, כי גם אם התלמיד סובל מתחלואה קיימת ויש לו גורמי סיכון מוגברים מולדים, יתכן מצב, שבו החמרה והתפרצות, נגרמים עקב אירוע פיזי חיצוני, גלוי לעין, בלתי צפוי, והופכים ל"תאונה", בדיוק כפי שהגדירה הפוליסה.

עו"ד אריאל פרויליך

ת.א. 27823-04-15 בימ"ש שלום תל אביב

השאירו פרטים
וניצור קשר בהקדם